About Serge Golwdicht
Serge Goldwicht was born in Nivelles in 1954. He is living and working in Brussels.
His career is a perambulation/peregrination between art and philosophy, which he studied at the ULB (Brussels Free University) (1972)
“How Vision Became a Fable?”, “Kunst Macht Frei”, “B Terra Incognita”, “Autopictographic Reports”: these are the emblematic titles of a few of his exhibitions.
An expert in design, he worked for some years as the creative director of the Val Saint-Lambert crystal glassworks.
That is where he witnessed the fusion of glass and of its vagaries.
Drawing and painting led him on to video art in the form of the alluvial blotches which he films. That is how the “Blotch Project” was born in 2013.
The moving blotch, its suggestive powers and the multiplicity of potentialities are the source of this perambulation/peregrination which leads him to stage “graphic catastrophes”, as Deleuze calls them.
Serge Goldwicht est né à Nivelles (Belgique) en1954. Il vit et travaille à Bruxelles. Sa carrière est un cheminement entre art et philosophie, études qu’il fit à l’Université libre de Bruxelles. (1972) « Comment la vision devient une fable ? », « Kunst macht frei », « B Terra incognita », « Reportages autopictographiques » sont les titres emblématiques de quelques expositions.
Expert en design, il fut directeur de création aux cristalleries du Val Saint-Lambert. C’est là qu’il assiste à la fusion du verre et de ses aléas.
Le dessin et la peinture l’ont mené à la vidéo, sous forme de taches alluvionnaires qu’il filme. Ainsi, en 2013, est né le « Blotch Project ».
La tache en mouvement, son pouvoir de suggestion et la multiplicité des possibles sont la source de ce cheminement qui le mène à mettre en scène des « catastrophes graphiques »une expression de Gilles Deleuze.